Time management jako kompetence u studentů vysokých škol
Abstrakt
Hlavním cílem této bakalářské práce je analyzovat time management studentů vysokých škol, zhodnotit úroveň této kompetence a navrhnout doporučení pro její rozvoj a pro efektivní řízení času vysokoškolských studentů.
V teoretické části práce se popisuje problematika time managementu a prokrastinace. Popisuje se zde vývoj time managementu ve 4 generacích. Dále jsou zmíněny vybrané metody stanovení priorit, techniky time managementu, způsoby plánování a stanovování cílů. V rámci tématu prokrastinace se probírá její cyklus, vybrané formy, příčiny a doporučení k jejímu řešení.
V rámci praktické části byl prováděn kvantitativní výzkum v podobě dotazníkového šetření a kvalitativní výzkum pomocí nestrukturovaných rozhovorů se studenty. Ze získaných dat byly testovány hypotézy pomocí testu analýzy rozptylu a vyhotoveny grafy. Získané zjištění byly doplněny o informace z nestrukturovaných rozhovorů.
V závěru čtenář získá doporučení k rozvoji kompetence time managementu.