Tichá kniha - využití arteterapie u dětí na prvním stupni ZŠ (zvláště u dětí, které mají problémy s komunikací)
Abstrakt
Bakalářská práce si klade za cíl využít terapeutický potenciál pohádky (pohádkového příběhu) prostřednictvím tiché knihy u dětí mladšího školního věku, zvláště u těch, které mají problémy s komunikací. Práce má teoretickou a praktickou část. Teoretická část mapuje úlohu pohádky ve vztahu k dětem a dětskému věku obecně, obsahuje popis výtvarného projevu dětí s hlavním zaměřením na mladší školní věk. Součástí práce je i popis výtvarné krize, která souvisí s nástupem do první třídy. Práce obsahuje úvahu k přeměně metodik a možnosti uplatnění artefiletických a arteterapeutických prvků ve školním prostředí. Praktická část obsahuje popis přímé práce s dětmi, cíle, které jsem si vytyčila a jejich naplnění, a popisuje metody a postupy, které jsem během práce používala. Součástí praktické části jsou dvě vybrané kazuistiky dětí s popisem jejich výtvarných prací. Celá práce je doplněna obrazovou přílohou.