Výtvarné techniky používané ve věkově homogenní a heterogenní třídě v mateřské škole
Abstrakt
Bakalářské práce je zaměřena na výtvarné techniky používané v homogenních a heterogenních třídách. Cílem této práce bylo zjistit, jak ovlivňuje věkové složení třídy výběr výtvarných technik učitelem mateřské školy. Teoretická část je zaměřena na charakteristiku předškolního dítěte v širším slova smyslu, na specifika vzdělávání ve věkově homogenních i heterogenních třídách mateřské školy v kontextu s Rámcovým vzdělávacím programem pro předškolní vzdělávání, na organizační formy vzdělávání. Je zde uveden přehled výtvarných technik užívaných v mateřských školách z hlediska náročnosti. V praktické části je provedeno dotazníkové šetření s učiteli mateřských škol a komparace výsledků získaných z dotazníků učitelů pracujících v homogenních a heterogenních třídách dle stanovených kritérií.