Využití Kinect senzorů pro Motion Capture s programy Source Filmmaker a Blender
Abstrakt
Cílem bakalářské práce bude zpracovat možnosti využití Kinect senzorů pro Mo-
cap v programech Source Filmmaker a Blender. Motion Capture je technologie
pro zachycení pohybu pomocí snímání senzorů Kinectu a aplikování získaných dat
v programech pro práci s 3D grafikou, bude tedy primárně zjišťován a následně
popsán přesný postup, jak zpracovat získané údaje z Kinect senzorů v programech
Blender a Source Filmmaker. V práci bude dále provedeno porovnání vhodnosti
užití této techniky oproti klasické ruční animaci, popsány výhody a nevýhody vy-
užití v jednotlivých programech a budou otestovány možnosti kombinace Mo-cap
a klasické animace. K tomu bude také nutné provést modifikaci hardwaru Kinectů
pro Xbox One, aby bylo možné připojit zařízení k počítači s Windows. Dále bude
provedeno porovnání kvality snímání Kinectů určených pro Windows a konzolo-
vých Xbox One Kinectů a porovnání kvality snímání jedním a více Kinect senzory.
Praktickou část práce budou tvořit vlastní animované sekvence, realizované pomocí Kinectů v kombinaci s ruční animací v Blenderu a tyto sekvence budou použity v Unity pro vytvoření interaktivního snímku, který bude moci uživatel sám ovládat.