Přínos dalšího vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami
Abstrakt
Bakalářská práce se zabývá problematikou žáků se speciálními vzdělávacími potřebami (SVP). Cílem práce je zjistit, jak jsou tito žáci připraveni na budoucí povolání, jaké výhody jim přinese, pokud budou mít více výučních listů a proč je další vzdělávání těmto žákům doporučováno. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část je zaměřena na žáky se speciálními vzdělávacími potřebami, možnosti vzdělávání těchto žáků, podpůrná opatření a stručnou charakteristiku mentální retardace, specifických poruch učení a ADHD. V praktické části je kvalitativním výzkumným šetřením vytvořeno několik případových studií. Ty vznikly na základě dlouhodobého pozorování a rozhovorů se žáky, učiteli a speciálním pedagogem. V závěru jsou případové studie analyzovány a zodpovězeny výzkumné otázky.