• Přihlásit se
    Zobrazit záznam 
    •   Domovská stránka repozitáře publikací JU
    • Kvalifikační práce
    • Diplomové práce
    • Pedagogická fakulta
    • Zobrazit záznam
    •   Domovská stránka repozitáře publikací JU
    • Kvalifikační práce
    • Diplomové práce
    • Pedagogická fakulta
    • Zobrazit záznam
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Uživatelská zkušenost s programem ROPRATEM

    Thumbnail
    Zobrazit/otevřít
    Plný text práce (928.6Kb)
    Posudek vedoucího práce (2.464Mb)
    Posudek oponenta práce (2.700Mb)
    Průběh obhajoby práce (220.0Kb)
    Datum
    2022
    Autor
    Vačkářová, Kristína
    Metadata
    Zobrazit celý záznam
    Abstrakt
    Tato diplomová práce se věnuje programu ROPRATEM (programu pro rozvoj pracovního tempa) a zkušenosti jeho uživatelů, konkrétně speciálních pedagogů. Jejím cílem bylo objasnit, k jakým pokrokům po ukončení programu ROPRATEM u žáků dochází. Práce je rozdělena do dvou částí - teoretické a empirické. Část teoretická obsahuje tři kapitoly - první se věnuje dílčím funkcím, jejich deficitům a jejich možným dopadům na výkon člověka. V druhé kapitole je popsána problematika exekutivních funkcí a pomalého pracovního tempa. Ve třetí kapitole je pak představen program ROPRATEM a další programy cílené na rozvoj obdobného spektra funkcí. V empirické části je vymezen výzkumný cíl práce a výzkumné otázky. Dále je popsána zvolená výzkumná metoda (polostrukturované rozhovory) a postup výzkumného šetření. V jednotlivých podkapitolách jsou pak analyzovány zjištěné údaje - ty jsou tematicky rozděleny dle oblastí, na něž byly prováděné rozhovory zaměřeny. Na závěr empirické části jsou výsledky výzkumného šetření zhodnoceny v rámci stanoveného výzkumného cíle a výzkumných otázek. Z výsledků výzkumného šetření vyplývá, že po ukončení programu ROPRATEM dochází u žáků ke zrychlení pracovního tempa, zlepšení schopnosti sebekontroly a ochoty kontrolu provádět. Zlepší se také čtenářské kompetence dětí, zrakové vnímání, zrakové rozlišování a zraková paměť. Žáci se též lépe orientují ve svých povinnostech, lépe se soustředí, jsou disciplinovanější a více samostatní. Dále je možné zaznamenat pečlivější a bezchybné vypracování zadávaných úkolů, zlepšení v prostorové orientaci, intermodálních schopnostech a serialitě. Sledována je též lepší plynulost a rovnoměrnost při promýšlení a vypracovávání úkolů. Dalším z pozitivních dopadů je prohloubení vztahu mezi rodiči a jejich dítětem.
    URI
    https://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/46794
    Kolekce
    • Pedagogická fakulta

    DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
    Kontaktujte nás | Vyjádření názoru | Na tomto webu jsou používány pouze cookies nezbytně nutné pro zajištění fungování webu, pro které není nutné získat souhlas.
    Theme by 
    Atmire NV
     

     

    Procházet

    Vše v repozitářiTypy publikacíDle data publikováníAutořiNázvyKlíčová slovaTato kolekceDle data publikováníAutořiNázvyKlíčová slova

    Můj účet

    Přihlásit seZaregistrovat se

    DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
    Kontaktujte nás | Vyjádření názoru | Na tomto webu jsou používány pouze cookies nezbytně nutné pro zajištění fungování webu, pro které není nutné získat souhlas.
    Theme by 
    Atmire NV