Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorRolínek, Ladislav
dc.contributor.authorKasperová, Michaela
dc.date.accessioned2021-11-22T12:36:03Z
dc.date.available2021-11-22T12:36:03Z
dc.date.issued2010
dc.date.submitted2010-05-14
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/4732
dc.description.abstractHlavním cílem této práce byla analýza systému motivace a stimulace pracovního jednání ve Velké pojišťovací společnosti, a. s. Dílčím cílem této práce pak bylo zaměřit se na fungování zpětné vazby mezi vedením firmy a jejími zaměstnanci. V literární části práce jsem se snažila stručně shrnout teoretické informace k motivaci a k teoriím s ní souvisejících. Zmínila jsem také dva motivační styly vedení, pochvalu, motivační kritiku a v neposlední řadě stimulaci a pojem stimul. V praktické části jsem pak stručně charakterizovala Velkou pojišťovací společnost, a. s. a zpracovala jsem zde dotazníkové šetření, které jsem prováděla v této společnosti v měsíci únoru roku 2010, kterého se zúčastnilo 40 respondentů z oddělení správy pojištění. Dotazník, který obsahuje 27 otázek, je přiložen k nahlédnutí v příloze této bakalářské práce. Díky výsledkům získaných z tohoto šetření jsem posléze zamítla obě dvě vytvořené hypotézy, které jsem vytvořila v metodice. Z dotazníkového šetření vyplynulo, že dotazovaní zaměstnanci jsou nespokojeni se zpětnou vazbou mezi nimi a vedením společnosti. Hodnocení, které zde probíhá 2x ročně je podle výsledků šetření nedostačující. Dalším problémem, který vyšel z šetření najevo je nízký výskyt morálních stimulů, jako jsou pochvaly a uznání. Dotazovaní zaměstnanci uvádějí, že tyto stimuly se ve společnosti vyskytují jen velmi málo nebo nejsou uplatňovány vůbec. Na základě těchto výsledků jsem proto navrhla dvě hlavní změny v systému motivace a stimulace této společnosti. První změnou by mělo být častější poskytování zpětné vazby zaměstnancům a to třikrát až čtyřikrát ročně. Druhou změnou by pak mělo být častější uplatnění morálních stimulů - pochval a uznání.cze
dc.format63 s., 3 s. dotazník - příloha
dc.format63 s., 3 s. dotazník - příloha
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectmotivacecze
dc.subjectmotivcze
dc.subjectstimulacecze
dc.subjectstimulcze
dc.subjectkritikacze
dc.subjectpochvalacze
dc.subjectmotivationeng
dc.subjectmotiveeng
dc.subjectstimulationeng
dc.subjectincentiveeng
dc.subjectcriticismeng
dc.subjectpraiseeng
dc.titleSystém motivace a stimulace pracovního jednánícze
dc.title.alternativeThe system of motivation and stimulation of labor negotiationseng
dc.typebakalářská prácecze
dc.identifier.stag15136
dc.description.abstract-translatedThe system of motivation and stimulation of labor negotiations The objective of the bachelor thesis is to analyze the system of motivation and stimulation of labor negotiations in the company Velká pojišťovací společnost, a. s. I selected this company for my questionnaire research because I am very interested in their personal activities. The first part of this work is theoretical. I created from the literature a comprehensive review of literature, in which I summarized the theoretical information. The second part of this study focuses on the company description and a questionnaire research which was conducted in this company. The questionnaire contained 27 questions which were designed to determine employee satisfaction with the system of motivation and stimulation in this particular company. The questionnaire research was conducted in the company in February 2010. Based on the results of the research, possible changes, which could be applied in this company to achieve a better functioning, were then proposed. The final recommendations: 1.improve the feedback of the employees The questionnaire research shows that the evaluation of employees twice a year is inadequate. I would recommend assessment with a frequency of three or four times a year. In the case of assessment four times a year I would adjust the evaluation to the two smaller and two larger outputs due to the complexity of the process. 2.increase the occurrence of moral incentives: praise and recognition Besides the increase in quantity of overall assessment, another issue is a very low occurrence of praise and recognition. As they say, everyone should praise themselves at least three times a day. Of course I know that such a thing is impossible during the working time, but everybody should find some reason to compliment themselves at least once in a while.eng
dc.date.accepted2010-06-11
dc.description.departmentEkonomická fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineŘízení a ekonomika podnikucze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Ekonomická fakultacze
dc.thesis.degree-nameBc.
dc.thesis.degree-programEkonomika a managementcze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam