dc.contributor.author | Švestková, Renata | cze |
dc.contributor.author | Procházka, Miroslav | cze |
dc.contributor.author | Vítečková, Miluše | cze |
dc.contributor.author | Žlábková, Iva | cze |
dc.date.accessioned | 2021-03-01T15:15:20Z | |
dc.date.available | 2021-03-01T15:15:20Z | |
dc.date.issued | 2017 | cze |
dc.identifier.isbn | 978-80-905245-7-6 | cze |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/486 | |
dc.description.abstract | Řada zahraničních i českých výzkumů poukazuje na to, že učitel nemůže být odborníkem na všechno. Proto se zde nabízí možnost využít k tomuto účelu profesi sociálního pedagoga či sociálního pracovníka. Nicméně sociální pracovník je u nás vymezen jako ten, kdo vykonává sociální šetření, zabezpečuje sociální agendy včetně řešení sociálně právních problémů v zařízeních poskytujících služby sociální péče, sociálně právní poradenství, analytickou, metodickou a koncepční činnost v sociální oblasti, odborné činnosti v zařízeních poskytujících služby sociální prevence, depistážní činnost, poskytování krizové pomoci, sociální poradenství a sociální rehabilitace atd. Ve školním prostředí jde však především o práci pedagogickou a tu by mohl daleko lépe vykonávat ve vztahu ke svému vzdělání sociální pedagog, který by byl součástí multidisciplinárního týmu školy či jejího Školního poradenského pracoviště. | cze |
dc.format | p. 53-59 | cze |
dc.language.iso | cze | cze |
dc.publisher | Česká pedagogická společnost | cze |
dc.relation.ispartof | Škola a její křižovatky | cze |
dc.subject | sociální pedagog | cze |
dc.subject | škola | cze |
dc.subject | rizikové chování | cze |
dc.subject | social educator | eng |
dc.subject | school | eng |
dc.subject | risk behavior | eng |
dc.title | Sociální pedagog a škola | cze |
dc.title.alternative | Social Pedagogue and School | eng |
dc.type | ConferenceObject | cze |
dc.identifier.obd | 43882312 | cze |
dc.description.abstract-translated | Many foreing and Czech research points to the fact that the teacher may not be an expert on everything. That is why we offer the possibility to use towards your profesion of social pedagogue or social worker. However, a social worker in our country is defined as one who carries out social investigation, provides social agenda, including addressing social law problems in facilities providing social care, legal counseling, analytical, methodological and conceptual activities in the social sector, professional activities in facilities providing services social prevention, screening activities, provisionof emergency assistance, social counseling and social rehabilitation etc. In the school environment, but goes mainly pedagogical work and there could perform far better in relation to theis social education teacher who would be part of a multidisciplinary team of school or its school counseling department. | eng |
dc.peerreviewed | yes | cze |
dc.publicationstatus | postprint | cze |
dc.event | Škola a její křižovatky (26.03.2015 - 27.03.2015, České Budějovice) | cze |