Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorVítek, Leoš
dc.contributor.authorValdman, Zdeněk
dc.date.accessioned2021-11-24T14:07:51Z
dc.date.available2021-11-24T14:07:51Z
dc.date.issued2012
dc.date.submitted2012-04-30
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/5555
dc.description.abstractCílem této bakalářské práce bylo zhodnocení a analyzování ekonomiky vybraného maloobchodního podniku a na základě získaných informací stanovení doporučení vedoucích ke zlepšení. Vybraným podnikem se stala společnost Czech Computer, s. r. o., která již několik let patří k největším společnostem na českém ICT trhu. K dosažení cíle byla použita finanční analýza, která slouží jako základ ke zhodnocení ekonomické situace. K analýze okolí podniku byl použit Porterův model pěti sil a zhodnocení vnějšího a vnitřního prostředí bylo provedeno pomocí SWOT analýzy . Jako zdroje dat byly využity firemní výkazy z let 2006 až 2010. V teoretické části jsem se věnoval vymezení obchodu, jeho funkci a významu. Dále jsem se zaměřil na maloobchod, jeho definování, popis maloobchodní činnosti a maloobchodních jednotek. V další části jsem se zabýval podnikem, jeho životním cyklem, strategií, posláním a analýzou jeho zdrojů a okolí. V praktické části jsem se zaměřil na finanční analýzu a přehledné znázornění vývoje jednotlivých ukazatelů pomocí grafického zobrazení a srovnávací tabulky. Na základě porovnání vypočítaných výsledků s doporučenými hodnotami, údajů z Porterova modelu a SWOT analýzy jsem snažil popsat ekonomickou situaci, ve které se podnik nachází a navrhnout doporučení. Hypotéza tvrdící, že tržby společnosti každoročně rostou, byla vyvrácena pomocí údajů z výkazů zisku a ztráty. Druhá hypotéza byla zaměřena na finanční situaci podniku s tvrzením, že společnost se dle standardních finančních ukazatelů nachází v dobré finanční situaci. Tuto hypotézu se díky velmi vysokým hodnotám Altmanova Z-skóre podařilo potvrdit. ?cze
dc.format54 s. (66 042 znaků)
dc.format54 s. (66 042 znaků)
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectmaloobchodcze
dc.subjectfinanční analýzacze
dc.subjectfinanční ukazatelécze
dc.subjectpříjmy společnosticze
dc.subjectretail businesseng
dc.subjectfinancial analysiseng
dc.subjectfinancial indicatorseng
dc.subjectcompany revenueeng
dc.titleEkonomika a řízení vybraného podniku maloobchoducze
dc.title.alternativeEconomics and management of selected retail businesseng
dc.typebakalářská prácecze
dc.identifier.stag22836
dc.description.abstract-translatedThe aim of this thesis was to evaluate and to analyze economics of selected retail business and on the basis of the gained information to define recommendations to improvement. The selected company was Czech Computer, s. r. o., which has been belonging to the biggest companies in the Czech ICT market for several years. In order to achieve the aim, a financial analysis was used as a base for evaluation of the economic situation. For the analysis of company neighbourhood, Porter´s Five Forces Model has been used. The evaluation of external and internal milieu has been carried out using the SWOT analysis. As data sources, corporate reports from the 2006 to 2010 were used. In the theoretical part, I described the definition of trade, its function and importance. Further I focused on retail, its definition and description of retail activities and of retail units. In the next section, I dealt with a company, its life cycle, strategy and mission and with analysis of its sources and surroundings. In the practical part, I focused on financial analysis and on a synoptical depiction of progress of particular indicators using grapfic illustrations and scoreboards. Based on comparison of calculated results with the recommended values, on data from Porter´s Model and from the SWOT analysis, I tried to describe the up-to-date economic situation of the company and to define recommendations. The first hypothesis claiming that the company revenue grows every year has been refuted by the help of data from the profit and loss account. The second hypothesis focused on the financial situation of the company and claimed that the company was in good financial condition regarding the standard financial indicators. This hypothesis could be confirmed by virtue of very high value of the Altman Z-score.eng
dc.date.accepted2012-05-31
dc.description.departmentEkonomická fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineObchodní podnikánícze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Ekonomická fakultacze
dc.thesis.degree-nameBc.
dc.thesis.degree-programEkonomika a managementcze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam