Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorVaněček, Drahoš
dc.contributor.authorPulec, Pavel
dc.date.accessioned2021-11-24T14:10:07Z
dc.date.available2021-11-24T14:10:07Z
dc.date.issued2012
dc.date.submitted2012-04-30
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/5719
dc.description.abstractTématem této bakalářské práce je možné uplatnění procesního řízení v lázních Aurora. Volba tohoto tématu pro mne však nebyla vůbec jednoduchá. Vybíral jsem z několika variant, ale nakonec jsem se rozhodl pro toto téma. Hlavním důvodem bylo to, že jsem v podniku Lázně Aurora s.r.o. již dříve brigádně působil, a tudíž jsem již podnik znal a měl jsem vytvořené kontakty s Firs-Line managementem, což jsem považoval za velkou výhodu. Po nelehkém výběru zkoumaného podniku a následném zvolení tématu jsem si stanovil několik cílů, kterých bych měl v práci dosáhnout. Hlavním kladeným cílem bylo analyzovat činnost lázeňského komplexu Lázní Aurora s.r.o. zejména z hlediska struktury řízení. Dále byly vymezeny další dílčí cíle, jako uplatnění procesního řízení a úrovně poskytovaných služeb. Pro úspěšné dosažení těchto stanovených cílů, bylo zapotřebí prostudování odborné literatury, která je uvedena v seznamu použité literatury. Za její pomoci byly v přehledu literatury vymezeny základní pojmy, definice, charakteristiky, způsoby měření a hodnocení, postupy a různé metody. Další kapitola, kterou práce obsahuje je metodika. Zde jsou napsány kroky, dle kterých jsem se při vypracovávání vlastní práce řídil. Je zde zmíněno, že jsem k vlastnímu výzkumu používal převážně řízené rozhovory, které probíhaly jak s manažery jednotlivých úrovní, tak s řadovými pracovníky a jejich klienty. Dalšími užitými metodami, které jsem při výzkumu aplikoval, bylo vlastní pozorování a studie interních materiálů, které mi společnost poskytla v takřka neomezené míře. Ve vlastní práci je nejprve stručné seznámení se společností Lázně Aurora s.r.o. její charakteristika, předměty podnikání a cílová skupina klientů, na které se zaměřuje. Dále je zde možné najít popis rozsahu poskytovaných služeb, strukturu řízení, kde jsem se zaměřil na vývojové změny v organizační struktuře v letech 2010 až 2012, současný, uplatňovaný systém řízení a možnosti zlepšení poskytovaných služeb. Při analýze uplatňovaného systému řízení a zejména pak při řízených rozhovorech s členem Top managementu jsem se dozvěděl, že se podnik snaží o přechod ze současného funkčního stylu řízení na řízení procesní. Tyto informace a s nimi související, poskytnuté interní materiály mi k vypracování vlastní práce velice pomohly. Zaměřil jsem se zejména na systém řízení jakosti tzv. QMS. Zde má podnik uvedené jednotlivé probíhající procesy, jejich činnosti, vlastníky, vstupy a výstupy. Tyto skutečnosti použil jako zdroj mého dalšího zkoumání. Snažil jsem se o přeprojektování procesů, jelikož mi některé přišli duplikované, jiné neefektivní. Vytvořil jsem tedy vlastní procesy vycházející ze současných. Z těchto procesů jsem si vybral jeden, který jsem podrobně analyzoval a pokusil se o jeho napřímení. Po rozboru jeho jednotlivých činností došlo k napřímení procesu. Dále jsem stanovil hodnotící ukazatele měřitelnosti. Cíle bakalářské práce byly naplněny a je možné, že procesní řízení je pro Lázně Aurora s.r.o. dobrou cestou k zlepšení. Každopádně napřímení jednotlivých procesů může přinést ovace, ale to podnik zjistí bohužel až po aplikaci a provedení následných měření.cze
dc.format59 s., 9 s. příloh
dc.format59 s., 9 s. příloh
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectprocescze
dc.subjectreengineeringcze
dc.subjectprocesní řízenícze
dc.subjectprocesseng
dc.subjectreengineeringeng
dc.subjectprocess managementeng
dc.titleUplatnění procesního řízení v lázních Auroracze
dc.title.alternativeApplication of process management in Aurora spaeng
dc.typebakalářská prácecze
dc.identifier.stag24022
dc.description.abstract-translatedThe topic of my bachelor work is a possible application of process control in the spa Aurora. It wasn´t easy to choice this topic at all. I was choosing from several options and at last I have decided on this theme. The main reason was my having worked as a part time job in the firm Spa Aurora Ltd. and so I have already known the company very well and built up the contacts with the First-Line Management, which I have con-sidered as a big advantage, After an uneasy choice of an exploring firm and following selection of the topic I prioritized some goals which I would reach at work. The main asked target was to ana-lyse the activity of the spa Aurora Ltd. particularly from the point of view of the stuctu-re of control. Further there were specified other partial goals as an application of process control and the standard of providing services. To reach these determined targets successfully, it was necessary to study professional literature which is stated in the list of used literature. Thanks to its help there were defined basic terms, definitions, charac-teristics, ways of measurement and evaluation, steps and different methods. The next chapter, which the work contains, is methodology. There are written steps based on which I have followed in case of working out of my own work. It is mentioned here that I have used for my own research regulated dialogues which took place both with managers of individual levels and ordinary workers and their clients. Other useful methods, which I have applied in the research,was my own observe and the study of internal materials which I was nearly given in an unlimited extent by the company. First in my own work it is a brief explanation with the company the Spa Aurora Ltd., its characteristic, subjects of entrepreneurship and a finishing group of clients on whom it is focused. Further it is possible to find a description of the extent of providing servi-ces, the structure of control where I have focused on developing changes in the organi-zation structure in 2010 ? 2012, a contemporary used system of control and possibilities of improving providing services. During analysis of used system of control and especi-ally at a controlled dialogue with the members of the Top management I have found out that the company is trying to change the current functional style of control into the con-trol of process. This information and providing internal material connected with them were very useful for my making of the work. I have focused on a system of control of the quality so called QMS. The firm has here its stated individual process in progress, its activities, owners, inputs and outputs. I have used these facts as a source of my next research. I tried to overdesign the process because some of them seemed to be duplica-ted, others inficient. Therefore I created my own process coming out of the contemporary one. I have chosen one of this process which I analysed in detail and tried to straighten it out. After the analysis of its individual activities it was reached the straightening of process. Fur-ther I determined valuable index of measurableness. The targets of the bachelor´s work were accomplished and it is possible to find a go-od way for improvement of the process control for the Spa Aurora Ltd. Anyway the straightening of individual process can receive ovation but unfortunately the company will find it out after the application and performance of following measurements.eng
dc.date.accepted2012-05-28
dc.description.departmentEkonomická fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineŘízení a ekonomika podnikucze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Ekonomická fakultacze
dc.thesis.degree-nameBc.
dc.thesis.degree-programEkonomika a managementcze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam