Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorZeman, Petr
dc.contributor.authorKlausová, Kateřina
dc.date.accessioned2021-11-24T14:28:13Z
dc.date.available2021-11-24T14:28:13Z
dc.date.issued2013
dc.date.submitted2013-04-30
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/6150
dc.description.abstractCílem práce bylo vytvoření obchodních strategií na akciovém indexu NASDAQ Com-posite a porovnání těchto obchodních strategií s výnosem trhu. V úvodních kapitolách jsou probrány teorie chování cen na akciových trzích a metody pro odhad budoucího vývoje cen. Hlavní část teoretické části je zaměřena na technickou analýzu a její nástroje. Nástroji technické analýzy rozumíme grafickou analýzu a analýzu založenou na technických indikátorech, které jsou dále použity pro vytvoření ob-chodních strategií. V praktické části je nejprve uveden metodický postup pro vytvoření a hodnocení obchodních strategií. Pro tvorbu obchodních strategií byly vybrány čtyři technické indikátory, exponenciální klouzavý průměr, Relative Strenght Index, Com-modity Channel Index a Parabolic SAR. Poslední část práce je věnována hodnocení uvedených obchodních strategií v porovnání s výnosem trhu. Z uvedeného šetření vyplívá, že žádná z uvedených obchodních strategií nebyla v del-ším období (2008-2012) schopna překonat výnos trhu. Ve všech počítaných strategiích vycházela investice ztrátová. Překonat výnos trhu se podařilo pouze v krátkém období, v roce 2008, kdy nejúspěšnější strategií vyšla strategie založená na exponenciálním klouzavém průměru. K tomuto výsledku napomohla finanční krize v roce 2008, která způsobila, že trh se stal ztrátový ve výši 1978,44 USD (tj. 39,6%) zatímco ztráty v obchodních strategiích byly nižší. Dalším příznivým rokem byl rok 2012, kdy se podařilo obchodním strategiím vytvořeným na základě oscilátoru Commodity Channel Index (CCI) a trendovém indikátoru Parabolic SAR překonat trh. V obou obchodních strategiích bylo dosaženo vyššího zisku, něž byl výnos trhu. Výsledky v delším období jsou tak konzistentní s efektivitou trhu, která říká, že žádná vytvořená obchodní strategie nepřinese vyšší výnosy než samotný trh.cze
dc.format46 s.
dc.format46 s.
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjecttechnická analýzacze
dc.subjectobchodní strategiecze
dc.subjectvýnos trhucze
dc.subjecttechnické indikátorycze
dc.subjecttechnical analysiseng
dc.subjectbusiness strategyeng
dc.subjectyield of marketeng
dc.subjecttechnical indicatorseng
dc.titleVyužití technické analýzy při obchodování na akciových trzíchcze
dc.title.alternativeApplication of technical analysis in trading on stock marketseng
dc.typebakalářská prácecze
dc.identifier.stag28605
dc.description.abstract-translatedThe aim was to create trading strategies in the stock inden NASDAQ Composite and comparing these trading strategies to yield market. The introductory chapters are discussed theories price behavior of the stock markets and methods to estimate future price developments. The main part of the theoretical part is focused on technical analysis and its tools. Technical analysis tools understand graphical analysis and analysis based on technical indicators, which are then used to create busi-ness strategy. In the practical part is first mentioned methodology for creating and evaluating business strategies. For creating business strategies have been selected tech-nical indicators, exponential moving average, Relative Strength Index, Com-modity Index Channel and Parabolic SAR. The last part is dedicated to a review of the trade policies compared to the overall market. For this investigation implies that none of these strategies has not been in business del-SIM period (2008-2012) able to overcome yield market. In all calculated based invest-ment strategies loss. Overcoming yield market has been only in the short term, in 2008, the most successful strategy was published strategy based on exponential moving ave-rage. This result helped the financial crisis in 2008, which caused the market to become a loss in the amount of $ 1,978.44 (ie 39.6%) while the loss in busi-ness strategies were lower. Another positive year was 2012, when managed business strategies established by the oscillator Commodity Channel Index (CCI) and trend indicator Parabolic SAR outperform the market. In both business strategist-ICH achieve higher profits than the market return. The results in the long term and are consistent with market efficiency, which states that no created business strategy will deliver higher returns than the market itself.eng
dc.date.accepted2013-06-04
dc.description.departmentEkonomická fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineÚčetnictví a finanční řízení podnikucze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Ekonomická fakultacze
dc.thesis.degree-nameBc.
dc.thesis.degree-programEkonomika a managementcze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam