Využití marketingové činnosti v českých firmách
Abstrakt
Hlavním cílem bakalářské práce je zjistit, jak je využívána a realizována marketingová činnost ve vybraných firmách na území České republiky a získané informace porovnat s marketingovou činností vybrané společnosti. Dílčím cílem je na základě zjištěné situace navrhnout případná doporučení. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část práce vychází z rozboru odborné literatury a zabývá se pojmy, jako je marketing, potřeba, přání, produkty, poptávka, nabídka, trh, marketingový program firmy a charakteristikou marketingových činností.
Prvním krokem v praktické části práce je analýza marketingové činnosti vybrané společnosti. Protože si analyzovaná firma nepřála být veřejně jmenována, pro účely této práce byla vybraná společnost označená názvem "XY". Sběr primárních dat probíhal formou řízeného strukturovaného rozhovoru s marketingovým ředitelem společnosti "XY". Hlavním důvodem tohoto rozhovoru bylo zmapovat postavení a využívání marketingu ve vybraném podniku. Současně bylo zjišťováno, jakým způsobem vybraná firma marketingovou činnost realizuje a jaký význam této činnosti přisuzuje. Z výsledků řízeného rozhovoru je patrné, že společnost "XY" vytváří každoročně marketingovou strategii a sestavuje roční marketingový plán. Analýza dále odkrývá, že společnost "XY" umí marketing definovat správně, tedy jako proces zaměřený na uspokojování potřeb a přání zákazníků, ale neumí ho zcela správně využívat a realizovat, jelikož klade až příliš velkou důležitost na propagaci a budování image na trhu. V druhé polovině praktické části práce byl realizován výzkum, metodou online dotazování, ve vybraných firmách na území České republiky. Cílem tohoto výzkumu bylo zjistit, jak vybrané firmy chápou marketing, a jak přistupují k jeho využívání ve svých firmách. Výsledky ukazují, že marketing se na řízení českých firem projevuje jen velmi slabě. Z celkem 50 dotazovaných firem umí marketing správně definovat pouze 6 ryze českých firem (12 %). Až 88 % dotazovaných firem (44 z 50 zkoumaných podniků) nezná správný význam marketingu a marketing si zaměňují především s propagací, reklamou a budováním image na trhu.
Kolekce
Související záznamy
Zobrazují se záznamy příbuzné na základě názvu, autora a předmětu.
-
Potenciál Guerilla marketingu
Havlíková, Monika (Jihočeská univerzita, 2020)Diplomová práce se zabývá potenciálem guerilla marketingu a jeho oblíbeností. Práce zkoumá zejména trendy a oblíbenost marketingu. Cílem této práce je navrhnout guerilla marketingovou kampaň pro vybranou společnost, a to ... -
Nové trendy v marketingu a srovnání jejich využití v České republice a Spolkové republice Německo
Jirovská, Kristýna (Jihočeská univerzita, 2013)Cílem této bakalářské práce je uvedení do problematiky marketingu a především nových trendů v marketingu s hlavním zaměřením na dva konkrétní nové trendy - guerilla a virální marketing. Bude popsáno využití těchto vybraných ... -
Distribuce vybraných francouzských výrobků na českém trhu
Chlupová, Tereza (Jihočeská univerzita, 2014)Bakalářská práce má za cíl zhodnocení distribuce vybraných francouzských výrobků na českém trhu a odkrytí možnosti zvýšení jejich prodejnosti. Práce je tvořena teoretickou a praktickou částí. Teoretická část se zabývá ...