Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorŠrajer, Jindřich
dc.contributor.authorSojková, Eva
dc.date.accessioned2021-11-19T12:19:58Z
dc.date.available2021-11-19T12:19:58Z
dc.date.issued2008
dc.date.submitted2008-06-23
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/1808
dc.description.abstractPráce se zabývá reklamou z etického pohledu. Informuje o etické regulaci reklamy v České republice a zároveň poukazuje na její provázanost s regulací právní. Přibližuje činnost Rady pro reklamu, první východoevropské organizace samoregulace reklamy, jejíž cílem je čestná, legální, decentní, a pravdivá reklama na území České republiky. Hlavní část práce poukazuje na neetičnost reklamní praxe. Vysvětluje pojem manipulace a poukazuje na její využití v reklamě. Věnuje pozornost reklamní manipulaci s dětmi a mládeží. Důležitou etickou otázkou je zneužití ženy v reklamě a s tím související sexismus v reklamě, který je v mnoha případech útokem na důstojnost ženy. Dalším tématem je sociální reklama, která je mnohdy z etického hlediska velmi diskutabilní.cze
dc.format56 s., 10 s. obr. příloh
dc.format56 s., 10 s. obr. příloh
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectreklamacze
dc.subjectetická regulace reklamycze
dc.subjectneetická reklamní praxecze
dc.subjectreklamní manipulacecze
dc.subjectsexismus v reklaměcze
dc.subjectsociální reklamacze
dc.subjectadvertisingeng
dc.subjectethical regulation of advertisingeng
dc.subjectunethical practice of advertisingeng
dc.subjectmanipulation in advertisingeng
dc.subjectsexism in advertisingeng
dc.subjectsocial advertisingeng
dc.titleReklama z etického pohleducze
dc.title.alternativeEthical Perspectives on Advertisingeng
dc.typebakalářská prácecze
dc.identifier.stag12250
dc.description.abstract-translatedIn my paper I examine the practice of advertising from ethical perspective. The paper informs about the ethical regulation of advertising practice in Czech Republic and highlights its interconnection with legislative regulation. It also introduces the work of the Committee for advertising - the first organization for auto-regulation of advertising in Eastern Europe - whose goal is to ensure honest, legal, decent, truthful practice of advertising in Czech Republic. In the main part of my paper, I try to highlight the unethical practices in advertising. I explain the term 'manipulation’ and show how it is used in advertising. Special attention is given to the manipulation of children and youth. Another important issue has to do with abusing of women in advertising and with related sexism which, in many cases, disregards the dignity of women. Finally, social advertising is also a topic of my paper inasmuch as it is often ethically questionable.eng
dc.date.accepted2008-09-03
dc.description.departmentTeologická fakultacze
dc.thesis.degree-disciplinePedagogika volného časucze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Teologická fakultacze
dc.thesis.degree-nameBc.
dc.thesis.degree-programVychovatelstvícze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam