Prohlížení Teologická fakulta dle autora "Bauman, Petr"
-
Adaptace dětí na prostředí v mateřské škole
Ohrazdová, Jiřina Sára (Jihočeská univerzita, 2019)Diplomová práce se zabývá procesem adaptace na prostředí v mateřské škole. Teoretické poznatky jsou doplněné o výzkumnou reflexi vlastní zkušenosti autorky s nově nastupujícími dětmi do mateřské školy. V teoretické části ... -
Aktivity podporující kooperativní chování u dětí předškolního věku
Bakešová, Ivana (Jihočeská univerzita, 2016)Práce ve své teoretické části odlišuje a popisuje různé formy mezilidské interakce s důrazem na kooperaci a kooperativní chování z pohledu sociologie, sociální psychologie a psychologie osobnosti. Zvláštní pozornost věnuje ... -
Aktuální pojetí školní a mimoškolní ekologické výchovy v České republice
Jägerová, Jitka (Jihočeská univerzita, 2009)Po vymezení použitých termínu seznamuji s cíli, metodami a ideovými východisky. Stěžejní částí práce je zamyšlení, jak výchovně působit a vzdělávat v oblasti environmentálního vzdělávání a výchovy. V závěru práce je ... -
Analýza edukačních materiálů pro pacienty s celiakií
Zimmelová, Hana (Jihočeská univerzita, 2011)Práce se zabývá edukačními materiály pro pacienty s celiakií. Popisuje obecné požadavky na výukové materiály a didaktické zásady vhodné pro edukační materiály pro pacienty s celiakií. Předkládá návrh kritérií pro hodnocení ... -
Aplikace principů připraveného prostředí podle M. Montessori v podmínkách základní školy praktické
Benediktová, Erika (Jihočeská univerzita, 2016)Úvodní část práce seznamuje se základními oblastmi a principy pedagogického systému Montessori s důrazem na princip připraveného prostředí. Další část je věnována příkladům vytvořeného připraveného prostředí v odborné ... -
Cíle a metody školní a mimoškolní výchovy: vzájemné srovnání
Míková, Lenka (Jihočeská univerzita, 2009)Práce se zabývá srovnáváním metod a cílů ve školní a mimoškolní výchově. Je rozdělena na pět částí. V první části jsou vymezeny základní definice a pojmy. Druhá část se zabývá výchovou v předškolním věku dítěte, výchovou ... -
Cíle waldorfské koncepce výchovy a vzdělávání a její vývoj od počátku až dodnes
Mojcherová, Veronika (Jihočeská univerzita, 2012)Ústřední cíl mé diplomové práce spočívá v porovnání cílů waldorfské koncepce vý?chovy a vzdělávání od počátku založení školy až do současné doby. Na začátku své práce se zabývám zakladatelem školy Rudolfem Steinerem, který ... -
Církevní vzdělávání dospělých
Čapek, Miroslav (Jihočeská univerzita, 2008)Tato práce je zaměřena na osobnost dospělého člověka, možnost jeho dalšího vzdělávání v náboženské oblasti. Osobnost je popisována z hlediska psychologického, sociálního a pedagogického s přihlédnutím na její náboženský ... -
Co jsou Leisure Studies?
Sattran, Jan (Jihočeská univerzita, 2014)Práce popisuje Leisure Studies vědu o volném čase rozvíjenou zejm. v anglofonních zemích. Poskytuje přehled o organizační struktuře tohoto oboru, co se týká asociací, univerzitních studijních programů i hlavních oborových ... -
Dětské domovy a začlenění dětí do společnosti
Antlová, Petra (Jihočeská univerzita, 2006) -
Dopady kurikulární reformy na oblast výchovy ve volném čase
Čermák, Jaromír (Jihočeská univerzita, 2014)Práce se zabývá kurikulární reformou a jejím přesahem do výchovy ve volném čase. Po ujednocení pojmového aparátu, který je v dané sekci mimořádně nejednotný, se snaží vyhledat cíle vzdělávání typické pro společnostní model ... -
Dynamika programu zážitkových kurzů: modelovaná vs. skutečná dramaturgie
Blažková, Martina (Jihočeská univerzita, 2017)Práce se zabývá intenzitou prožívání a její úlohou v dramaturgii zážitkových kurzů. V teoretické části jsou popsány oba tyto koncepty. Nejprve autorka vymezuje pojem intenzity prožívání, popisuje rozdíl mezi intenzitou a ... -
Environmentálně-psychologická východiska výchovy v přírodě
Vrbová, Zuzana (Jihočeská univerzita, 2012)Práce se zabývá teoretickým výzkumem východisek environmentální psychologie pro výchovu v přírodě. Odpovídá z environmentálně-psychologického hlediska na otázku, proč je příroda v koncepcích výchovy v přírodě preferovaným ... -
Etická výchova dítěte staršího školního věku ke kritickému postoji vůči reklamě
Žižková, Michaela (Jihočeská univerzita, 2005) -
Filosofie pro děti v programu dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků
Kozubíková, Iva (Jihočeská univerzita, 2008)Diplomová práce se zabývá rámcově vzdělávacími programy v předškolním a základním vzdělání a jaký mají vliv na dítě v době výchovně - vzdělávacího procesu. Také pedagogickými pracovníky, kteří se zasluhují velkou měrou o ... -
Filozofování s dětmi jako způsob výchovy zážitkem ve volném čase
Macků, Richard (Jihočeská univerzita, 2008)Práce představuje možnosti a rizika, která vyplývají z kombinace metod výchovy zážitkem a filozofování s dětmi. Po vymezení použitých termínů postupně seznamuje s cíli, charakteristikou a základními metodami výchovy ve ... -
Formy hodnocení žáků na základních školách v České republice /s poukázáním na problematiku hodnocení žáků s SPU/
Čuřínová, Zuzana (Jihočeská univerzita, 2007)Diplomová práce se zabývá kompletně problematikou hodnocení žáka učitelem. V úvodní části jsou popsány specifika školního hodnocení, jeho význam a smysl. Dále je uveden přehled mnoha důležitých typů, funkcí hodnocení a ... -
Historie a současnost málotřídních škol
Goby, Pavel (Jihočeská univerzita, 2009)Práce se zabývá historickým vývojem málotřídních (venkovských) škol na území České republiky od doby vrcholného středověku do současnosti. Výzkum je zúžen hlavně na venkovské a málotřídní školy na okrese Benešov, ale též ... -
Historie volnočasových organizací v naší zemi v letech 1911 - 1900
Maroušek, Kamil (Jihočeská univerzita, 2008)Diplomová práce se zaměřuje na historii volnočasových organizací v naší zemi. Práce je pouze teoretická a je rozdělena na dvě části. První část je podstatně širší a zabývá se volnočasovou organizací Junáka. Popisuje ... -
Implementace Filozofie pro děti do oddělení školní družiny
Dřevová, Šárka (Jihočeská univerzita, 2018)Tato diplomová práce popisuje proces implementace vybraných prvků programu Filozofie pro děti do činnosti školní družiny. Teoretická část představuje program Filozofie pro děti a školní družinu. Vlastní výzkumné šetření ...