Kompetence emoční inteligence jako faktor úspěšné firemní komunikace
Abstrakt
Tato bakalářská práce si klade za cíl analyzovat kompetenci emoční inteligence a její vliv na úspěšnou firemní komunikaci. Dále navrhnout opatření pro rozvoj této kompetence. Teoretická část této bakalářské práce popisuje pojem emoční inteligence a vztah mezi emoční inteligencí a komunikací v organizaci. Uvádí příklady metod měření emoční inteligence. Praktická část této bakalářské práce obsahuje dotazníkové šetření, případovou studii a polostandardizovaný rozhovor. Případová studie se zaměřuje na zaměstnance vybrané společnosti. Zaměstnanci prošli standardizovaným EQ testem a vyplnili dotazník o spokojenosti s firemní komunikací. Očekávaným výstupem průzkumu a případové studie je nalezení vztahu mezi kompetencí emoční inteligence a úrovní efektivní komunikace. Hlavním cílem rozhovoru je představit možnou cestu, jak zlepšit rozpoznávání vlastních emocí a zlepšit tak kompetence emoční inteligence.