• Přihlásit se
    Zobrazit záznam 
    •   Domovská stránka repozitáře publikací JU
    • Ostatní publikace
    • Zdravotně sociální fakulta
    • Zobrazit záznam
    •   Domovská stránka repozitáře publikací JU
    • Ostatní publikace
    • Zdravotně sociální fakulta
    • Zobrazit záznam
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Vnímání edukace o výživě českou populací 40+

    Thumbnail
    Zobrazit/otevřít
    Priloha_4_Hygiena.pdf (3.381Mb)
    Datum
    2018
    Autor
    Olišarová, Věra
    Tóthová, Valérie
    Bártlová, Sylva
    Chloubová, Iva
    Michálková, Helena
    Šedová, Lenka
    Toumová, Kristýna
    Trešlová, Marie
    Metadata
    Zobrazit celý záznam
    Abstrakt
    Výživa hraje významnou roli ve vzniku a rozvoji chronických neinfekčních onemocnění. Ovlivnění vzniku těchto onemocnění stejně jako efektivity léčebného procesu ve vztahu ke stravovacím návykům je prokázáno. Cílem předkládané práce je poukázat na současný stav edukace v oblasti výživy z pohledu zdravotníků i populace 40+ a na to, zda pacienti informace o výživě považují za užitečné. Pro zjištění stavu a popsání realizované edukace o výživě bylo využito dílčích dat získaných dotazníkovým šetřením. Šetření probíhalo v celé České republice od 1.4.-20.4.2016. Získané údaje byly zpracovány programem SASD ve verzi 1.4.12. Velikost výběrového souboru lékařů činila 1000 respondentů, velikost výběrového souboru sester 1000 respondentů a velikost výběrového souboru občanů ve věku 40 let a více činila 1992 respondentů. Z odpovědí lékařů a sester vyplývá, že zájem o informace o výživě u občanů ve věku 40 let a více převládá. Odpovědi občanů ve věku 40 let a více pak naznačují, že lékaři častěji o problematice výživy hovoří s muži, s pacienty vyšších věkových skupin, s pacienty se základním vzděláním, ovdovělými a s osobami ve starobním a invalidním důchodu. Obdobně je tomu i u sester, které častěji o této problematice hovoří také s lidmi s VOŠ a obyvateli větších obcí. Tato zjištění přinášejí zpětnou vazbu v podobě nastínění slabých stránek edukačního procesu a poukazují na cílové skupiny, které by v rámci vzdělávacího procesu neměly být opomíjeny.
    URI
    https://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/533
    Kolekce
    • Zdravotně sociální fakulta

    DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
    Kontaktujte nás | Vyjádření názoru | Na tomto webu jsou používány pouze cookies nezbytně nutné pro zajištění fungování webu, pro které není nutné získat souhlas.
    Theme by 
    Atmire NV
     

     

    Procházet

    Vše v repozitářiTypy publikacíDle data publikováníAutořiNázvyKlíčová slovaTato kolekceDle data publikováníAutořiNázvyKlíčová slova

    Můj účet

    Přihlásit seZaregistrovat se

    DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
    Kontaktujte nás | Vyjádření názoru | Na tomto webu jsou používány pouze cookies nezbytně nutné pro zajištění fungování webu, pro které není nutné získat souhlas.
    Theme by 
    Atmire NV