Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorŠvarcová, Marie
dc.contributor.authorJamrichová, Jana
dc.date.accessioned2021-11-25T06:29:56Z
dc.date.available2021-11-25T06:29:56Z
dc.date.issued2014
dc.date.submitted2014-09-05
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/6598
dc.description.abstractHlavním cílem bakalářské práce je zjistit, jak je využívána a realizována marketingová činnost ve vybraných firmách na území České republiky a získané informace porovnat s marketingovou činností vybrané společnosti. Dílčím cílem je na základě zjištěné situace navrhnout případná doporučení. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část práce vychází z rozboru odborné literatury a zabývá se pojmy, jako je marketing, potřeba, přání, produkty, poptávka, nabídka, trh, marketingový program firmy a charakteristikou marketingových činností. Prvním krokem v praktické části práce je analýza marketingové činnosti vybrané společnosti. Protože si analyzovaná firma nepřála být veřejně jmenována, pro účely této práce byla vybraná společnost označená názvem "XY". Sběr primárních dat probíhal formou řízeného strukturovaného rozhovoru s marketingovým ředitelem společnosti "XY". Hlavním důvodem tohoto rozhovoru bylo zmapovat postavení a využívání marketingu ve vybraném podniku. Současně bylo zjišťováno, jakým způsobem vybraná firma marketingovou činnost realizuje a jaký význam této činnosti přisuzuje. Z výsledků řízeného rozhovoru je patrné, že společnost "XY" vytváří každoročně marketingovou strategii a sestavuje roční marketingový plán. Analýza dále odkrývá, že společnost "XY" umí marketing definovat správně, tedy jako proces zaměřený na uspokojování potřeb a přání zákazníků, ale neumí ho zcela správně využívat a realizovat, jelikož klade až příliš velkou důležitost na propagaci a budování image na trhu. V druhé polovině praktické části práce byl realizován výzkum, metodou online dotazování, ve vybraných firmách na území České republiky. Cílem tohoto výzkumu bylo zjistit, jak vybrané firmy chápou marketing, a jak přistupují k jeho využívání ve svých firmách. Výsledky ukazují, že marketing se na řízení českých firem projevuje jen velmi slabě. Z celkem 50 dotazovaných firem umí marketing správně definovat pouze 6 ryze českých firem (12 %). Až 88 % dotazovaných firem (44 z 50 zkoumaných podniků) nezná správný význam marketingu a marketing si zaměňují především s propagací, reklamou a budováním image na trhu.cze
dc.format68. (92 732 znaků)
dc.format68. (92 732 znaků)
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectmarketingcze
dc.subjectzákazníkcze
dc.subjectpotřebacze
dc.subjectpřánícze
dc.subjectuspokojenícze
dc.subjecttrhcze
dc.subjectmarketingová programcze
dc.subjectmarketingové činnosti.cze
dc.subjectmarketingeng
dc.subjectcustomereng
dc.subjectneedeng
dc.subjectwisheng
dc.subjectsatisfactioneng
dc.subjectmarketeng
dc.subjectmarketing programmeeng
dc.subjectmarketing activities.eng
dc.titleVyužití marketingové činnosti v českých firmáchcze
dc.title.alternativeThe use of marketing methods in Czech companieseng
dc.typebakalářská prácecze
dc.identifier.stag32390
dc.description.abstract-translatedThe main objective of this bachelor thesis was to identify how marketing activities are used and implemented in selected companies operating in the Czech Republic, and to compare the collected data with marketing activities of a selected company. A partial objective was to propose recommendations based on the identified situation. The thesis is divided into a theoretical and practical part. The theoretical part is based on the analysis of specialised literature and investigates terminology, such as marketing, need, wish, products, demand, offer, market, company marketing program, and also the characteristics of marketing activities. The first stage of the practical part involved the analysis of marketing activities of a selected company. The analysed company did not wish to be revealed and thus, for the purposes of this thesis, it was renamed "XY". The primary data were collected by way of controlled structured interview with the marketing director of "XY". The main purpose of the interview was to map the role and use of marketing in the selected company. Furthermore, the interview aimed to identify how the selected company implements marketing activities and how important these activities are within the company. The results of the controlled interview indicate that "XY" creates a marketing strategy and annual marketing plan every year. The analysis furthermore revealed that "XY" defines marketing correctly, i.e. as a process aiming at satisfying the needs and wishes of the customers, but cannot use and implement it to the full extent as it focuses too much on promotion activities and establishing a certain image on the market. The second half of the practical part presents the survey by way of online queries of selected companies operating in the Czech Republic. The objective of this survey was to reveal how the selected companies perceive marketing and how they approach its use within the company. The results indicate that marketing affects the management of Czech companies only marginally. Out of the 50 companies involved, only 6 strictly Czech companies (12%) can define marketing correctly. Up to 88% of the companies involved (44 out of 50) does not know the proper meaning of marketing and mistake marketing particularly for promotion activities, advertising, and building of the company image on the market.eng
dc.date.accepted2014-10-07
dc.description.departmentEkonomická fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineObchodní podnikánícze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Ekonomická fakultacze
dc.thesis.degree-nameBc.
dc.thesis.degree-programEkonomika a managementcze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam