• Přihlásit se
    Zobrazit záznam 
    •   Domovská stránka repozitáře publikací JU
    • Ostatní publikace
    • Zdravotně sociální fakulta
    • Zobrazit záznam
    •   Domovská stránka repozitáře publikací JU
    • Ostatní publikace
    • Zdravotně sociální fakulta
    • Zobrazit záznam
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Testing the knowledge of nurses regarding the prevention of falls

    Thumbnail
    Zobrazit/otevřít
    Testing_the_knowledge_of_nurses_regarding_(003).pdf (247.6Kb)
    Datum
    2020
    Autor
    Horová, Jana
    Brabcová, Iva
    Krocová, Jitka
    Metadata
    Zobrazit celý záznam
    Abstrakt
    Objectives: The most frequent adverse events in the institutional medical environment are patient falls. The education of medical workers on this issue is an effective preventative intervention. One of the effective methods of education is e-learning. Goal: The goal of this paper is the assessment of the features of knowledge tests of e-learning courses, which are focused on the prevention of patient falls and designed for nurses who work at ward blocks. Methods: Statistical methods were used for the assessment of the features of knowledge tests of e-learning courses for medical workers (Shapiro–Wilk test, Cronbach alpha coefficient). Results: The Cronbach alpha coefficient for the internal task consistency of the entrance test was 0.82 and 0.85 for the final test. The correlation coefficient between the results of the entrance test and the final test was not statistically significant (p = 0.179), but it was statistically significant regarding the total numbers of correct answers in the entrance test and the final test (p = 0.046). The coefficient value was 0.467, which means a weaker direct correlation. The positive dependence between the entrance test and the final test shows good test validity. Conclusions: We found sufficiently strong results in test reliability and confirmed a positive dependence between the entrance test and the final test. We succeeded in compiling knowledge tests whose features are measurable and reproducible.
    URI
    https://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/823
    Kolekce
    • Zdravotně sociální fakulta

    DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
    Kontaktujte nás | Vyjádření názoru | Na tomto webu jsou používány pouze cookies nezbytně nutné pro zajištění fungování webu, pro které není nutné získat souhlas.
    Theme by 
    Atmire NV
     

     

    Procházet

    Vše v repozitářiTypy publikacíDle data publikováníAutořiNázvyKlíčová slovaTato kolekceDle data publikováníAutořiNázvyKlíčová slova

    Můj účet

    Přihlásit seZaregistrovat se

    DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
    Kontaktujte nás | Vyjádření názoru | Na tomto webu jsou používány pouze cookies nezbytně nutné pro zajištění fungování webu, pro které není nutné získat souhlas.
    Theme by 
    Atmire NV